Zašto je previsoka cijena bolja od preniske

Bilo da vaš biznis nudi proizvod ili uslugu, jedan od najvećih izazova s kojima se možete suočiti je određivanje njihove cijene. Naravno, ne želite da vam biznis bude žrtva previsoke ili preniske cijene, tako trebate strategiju koja će dobro odjeknuti kod ciljne skupine. Neke od uspješnih kompanija, kao što je naprimjer Amazon, su se izborile za prednost na tržištu uz pomoć pametne strategije određivanja cijena koja u obzir uzima konkurenciju i klijente. Iako vam se može učiniti da je bolje da cijena proizvoda ili usluge bude preniska, ustvari će biti bolje za vas ako im odredite previsoku cijenu.

Rizici preniske cijene

Kada započinjete biznis, vjerovatno vam se čini razumnim da onome što nudite odredite nisku početnu cijenu, čisto da biste privukli klijente. To možda radite iz straha, što je razumljivo, jer želite da se za vas pročuje. Također, vaš biznis je novi na tržištu i još uvijek niste sigurni koliko su klijenti spremni da plate za ono što nudite. Zato vam se čini logičnim da cijenu spustite ispod one koju nudi konkurencija ili da ponudite nešto sasvim novo po niskoj cijeni.

Iako je činjenica da određenom dijelu vaše ciljne skupine cijena formira odluku da nešto kupe, većini te ciljne skupine će zapravo biti važnije da vaš proizvod ili usluga ispuni njihova očekivanja. Ako imaju neki problem, klijentima cijena neće biti toliko važna, već način na koji proizvod ili usluga njima mogu pomoći.

Mnogi klijenti se vode principom ‘koliko para, toliko muzike’. Dakle, ako vam je cijena preniska, potencijalni klijent će zaključiti da i nemate baš nešto mnogo za ponuditi. Ta niska cijena će odlučiti umjesto njega, što znači da možete izgubiti mnogo potencijalnih klijenata ako je cijena preniska.

Preniska cijena će također etablirati vaš biznis kao prejeftin, a kada vas počnu posmatrati kroz tu prizmu, bit će skoro pa nemoguće to promijeniti.

Dugoročno gledano, preniska cijena može uništiti vaš biznis tokom ekonomske krize jer će vam omogućavati samo jako niske profitne marže ili pak nikakve. Ovakve slabe marže vam neće pružati protok novca koji je potreban kao potpora biznisu za vrijeme slabijih sezona poslovanja. S druge strane, nemojte misliti da će ekonomska kriza učiniti vaš proizvod ili uslugu primamljivijim zbog izuzetno niske cijene. Ono što je činjenica je to da će tokom recesije klijenti prestati kupovati proizvode ili usluge neovisno o cijeni.

Prednosti previsoke cijene

Određivanje previsoke cijene proizvoda ili usluge za vas možda znači da ste ih zacijenili više nego što ste trebali. Međutim, ta visoka cijena zapravo može biti cijena koja odražava istinsku tržišnu vrijednost onoga što nudite i ona je dokaz vaše samouvjerenosti što se tiče onoga što nudite.

Zapamtite, biznis ste pokrenuli da biste zaradili i u tome nema ništa loše. Kada odredite previsoku cijenu, moći ćete pokriti sve opće troškove i troškove proizvodnje, ali i uživati u profitu. A taj profit će uzdržavati vas i vaš tim, kao i pružiti resurse koji su vam potrebni da nastavite dodavati na vrijednosti postojećim i budućim proizvodima, elementima biznisa ili uslugama.

Ako ste mislili da je određivanje početne cijene za vaš proizvod ili uslugu teško, pričekajte da vidite kako će tek biti kada pokušate podići tu cijenu. Još jedna od prednosti previsoke cijene je ta da ćete visoku profitnu maržu dostići što prije. Također se nećete morati boriti s potencijalnim gubitkom klijenata kada cijenu podignete u nekom budućem periodu. Naravno, ako odlučite da proširite ponudu ili povećate vrijednost onoga što nudite, mijenjanje cijene u skladu s tim, u nekom kasnijem periodu, će biti prihvatljivo.

Ako već odlučite da odredite previsoku cijenu, pazite da ne pretjerate, jer će u tom slučaju klijenti misliti da ih iskorištavate. Baš kao što nije dobro da vaš brend bude na glasu kao prejeftin, isto tako nije dobro ni da budete poznati kao ‘lopov’.

Šta je određivanje cijene, a šta ne

Određivanje cijene ne treba da ovisi o tome koliko dugo vaš biznis postoji već time kolika je ponuđena vrijednost u odnosu na ono što tržište podnosi da dobije tu vrijednost. Osim što odražava vrijednost onoga što nudite, prava cijena je garant vaše sposobnosti da izgradite i održite svoj biznis. Ako cijenu odredite kako treba, ona vam neće prouzrokovati nikakve probleme.

Vodite se ovim kriterijima da biste formirali cijenu proizvoda ili usluge:

  • Dobro razmislite o vrijednosti vašeg proizvoda ili usluge prije nego što formirate cijenu
  • Istražite vrijednost proizvoda ili usluge vaših konkurenata u odnosu na to koliko naplaćuju za to
  • U obzir uzmite trenutne i buduće ekonomske trendove da biste ocijenili kako bi to uticalo na vašu cijenu. Kada ekonomija krene da se pogoršava, možda vašem proizvodu ili usluzi nećete moći odrediti onoliko visoku cijenu koliku ste htjeli, niti ćete se moći povući i krenuti nuditi prenisku cijenu
  • Obratite pažnju na način na koji je vaša konkurencija odredila cijenu i kako tržište reaguje na takvu strategiju određivanja cijene

Sve u svemu, lakše ćete smisliti strategiju određivanja cijene ako u obzir uzmete faktore koje smo naveli. Pored vrijednosti vaše usluge ili proizvoda i trendova na tržištu, nemojte zaboraviti u obzir uzeti vidljive i nevidljive troškove. Bilo da se radi o plaćanju dobre marketing strategije ili o otplati kredita, prava cijena je ta koja održava vaš biznis i pomaže mu da naraste.

Sharing is caring!

Back to Top