Pet poslovnih izvještaja koje vlasnik malog biznisa treba analizirati na sedmičnoj bazi

Koliko često vodite računa o poslovnim izvještajima?

Analiziranje podataka je važan segment svakog biznisa, bez obzira na djelatnost ili veličinu biznisa, i ono govori u kakvom tačno stanju se biznis nalazi, šta funkcioniše ispravno ili ne i koje su to prednosti i nedostaci određenog biznisa.
Ukoliko ne analizirate što više podataka je moguće, znači da biznis u suštini vodite zatvorenih očiju, što vam neće donijeti brz uspjeh.

U nastavku teksta donosimo vam pet vrsta izvještaja koje trebate spremati na sedmičnoj bazi. Podaci koje pritom prikupite vam pomažu pri donošenju pametnih poslovnih odluka koje za cilj imaju uspjeh i razvoj biznisa.

Izvještaji za računovodstvo

IZVJEŠTAJ O PRAĆENJU RADA UPOSLENIKA

Iako vam internet može pomoći da biznis izdignete u nove visine, zavisno od prirode vašeg posla, on također može i dekoncentrisati vaše uposlene. Svaka minuta koju oni provedu na internetu ili Facebooku može značiti da biznis gubi prihod.

Ono što možete uraditi je koristiti softver za praćenje rada uposlenika koji će vam dati detaljan izvještaj o tome šta tačno oni rade tokom radnog vremena. Softver možete podesiti tako da prati web stranice koje uposlenici posjećuju, a on vam ujedno i prati produktivnost svakog od njih.

Vlasnici malog biznisa mogu koristiti ovaj izvještaj da utvrde kada tačno u toku dana uposlenici nisu produktivni i šta tačno rade u tom periodu. Ovaj izvještaj vam pomaže da riješite taj problem i da suzbijete ponašanje koje za posljedicu ima lošu timsku produktivnost.

IZVJEŠTAJ O PRODAJI I PRIHODU

Prodaja i prihod su srce svakog biznisa bez kojih nećete ništa imati. Veoma je važno da situaciju glede prodaje i prihoda redovno revidirate da biste bili sigurni da ste na pravom putu ka ispunjenju mjesečnih ciljeva i da je vaš biznis na putu razvoja.

Kreiranje sedmičnog izvještaja pomoću računovodstvenog sistema je jednostavan proces zahvaljujući kojem brzo možete utvrditi da li su vam prodaja i prihodi uredni ili morate na njima poraditi. Morate biti proaktivni – nadati se promjeni i ne raditi ništa nikada neće upaliti. Morate uzeti stvar u svoje ruke da biste vidjeli promjene nabolje.

IZVJEŠTAJ O TROŠKOVIMA

Praćenje “svake marke” koju vaš biznis potroši je podjednako važno kao i nadgledanje prodaje i prihoda. Mjesečna stopa potrošnje vam treba biti što je moguće niža i stalno trebate tražiti područja biznisa gdje možete smanjiti troškove. Veoma je važno da odredite mjesečni budžet za troškove i da stojite na tom broju ili ispod njega.

Povećani troškovi nisu uvijek loš znak – nagli razvoj može dovesti do povećanja troškova, a ako se to desi, pobrinite se da budžet regulišete na pravi način.

Izvještaji za marketing

IZVJEŠTAJ O PROMETU NA WEBU

S obzirom na to da je website vašeg biznisa dostupan 24/7, veoma je teško pratiti promet na njemu u stvarnom vremenu. Ono što možete analizirati prateći website je ko ga najčešće posjećuje, iz kojeg razloga i koliko dugo se zadrži na njemu. Analiziranjem ovoga omogućavate bolje korisničko iskustvo, što vodi do povećanja konverzija i prihoda.

U ovom kontekstu, Google Analytics je najčešća i najjednostavnija opcija, koja vam u roku od jedne minute kreira razumljive izvještaje, a pogodna je i za vlasnike malog biznisa koji još uvijek nemaju bogato iskustvo.

IZVJEŠTAJ O ANALIZI DRUŠTVENIH MREŽA

Iako društvene mreže nude vlasnicima malog biznisa nevjerovatnu platformu za promociju i plasiranje njihovog biznisa, morate znati kakav tačno sadržaj da postavite na njih da biste se na pravi način povezali s ciljnom skupinom. Sve velike društvene mreže – Facebook, Instagram i Twitter – imaju dostupnu analitiku koju možete besplatno pogledati.

Analiza društvenih mreža vam pokazuje koji sadržaj je najpopularniji, a koji nije dobro prihvaćen, što vam omogućava da se fokusirate na strategije koje za cilj imaju poboljšanje poslovanja i prodaje.

Zaključak

Postoji dosta aspekata biznisa koje trebate analizirati i prilagoditi da bi ste ostvarili progres. Iako su ovih pet izvještaja ključni, oni nisu jedini na koje se trebate fokusirati.

Dok se navikavate na redovno analiziranje podataka, možete praviti i dodatne izvještaje, ali i umanjiti učestalost nekih izvještaja. Upotrijebite podatke u svoju korist i iskoristite ih pri donošenju pametnih poslovnih odluka.

Sharing is caring!

Back to Top