Osam stvari koje trebate uraditi sada da biste se spremili za budući razvoj vašeg biznisa

Pokretanje startupa je jednostavno kao i nadolaženje na sjajnu ideju i ulaganje velikog truda da se ona ostvari. Drugim riječima – to nije tako lako. Održavanje startupa i obezbjeđivanje njegovog budućeg razvoja tokom prvih mjeseci postojanja vam može biti najteže razdoblje, ako u obzir uzmemo činjenicu da se mnogo novih biznisa ne uspiju proširiti van svog okvira, tj. faze malog biznisa.

Međutim, prelazak iz faze malog biznisa u nešto veće nije cilj svakog poduzetnika. Neki od njih su zapravo sasvim zadovoljni time što desetinama godina vode male biznise. Ali mnogi mali poduzetnici koji planiraju preći u srednji ili veliki biznis trebaju imati na umu da postoje određene stvari koje mogu uraditi sada, a koje će im pomoći da razvoj svog biznisa dočekaju spremni.

Budite svjesni definicije razvoja

Mentalna priprema je važan prvi korak. Gurui za samopomoć često govore o tome kako nećete postići ništa ukoliko nemate unaprijed zacrtan cilj. Iako je vama možda lako zamisliti uspješan biznis, trebate biti itekako svjesni šta se pod tim podrazumijeva.

Jedan dio mentalne pripreme je da zamislite do koje mjere želite da vam se biznis razvije i šta trebate uraditi da biste to postigli. Zamišljanje toga vam možda neće biti užitak kakav ste očekivali. Uz uspjeh dolazi i žrtvovanje, kao što je naprimjer prepuštanje vođenja poslovanja upravnom odboru ili dioničarima. Definiranje koliko tačno razvoja je previše razvoja je prvi korak ka postavljanju dugoročnih ciljeva.

Istražite tržište

Za poduzetnika je jako važno da krene detaljno istraživati tržište već od momenta kada donese odluku da pokrene biznis zato što mora biti svjestan konkurencije, kao i potrošačkog tržišta na koje će plasirati svoje proizvode ili usluge. Ovaj korak će se pokazati kao veoma važan, jednom kada biznis postane uspješan.

Nađite izvor finansiranja

Čak i prije nego krenu tražiti prvu rundu finansiranja, poduzetnici bi trebali znati koliko im tačno novca treba da ostvare svoje ciljeve. Ono što je također korisno uraditi je i razmotriti pozitivne i negativne strane finansiranja od strane investitora, s jedne strane, i uzimanja kredita od banke, s druge strane, obzirom da će dug obavezati poduzetnika na neodređen period.

Osposobite odgovarajući softver

Poduzetnicima trebaju pomagala koja će im pomoći u svemu – od računovodstva do upravljanja bazom korisničkih podataka. Već od samog osnivanja biznisa trebaju isprobati razne opcije i odlučiti se za onu koja odgovara baš njihovim potrebama. Kada se biznis krene razvijati, odgovarajući softver će biti predstavljen novim uposlenicima, bilo da se radi o finansijskom softveru ili o nekom drugom pomagalu koje olakšava vođenje biznisa.

Smislite dobar slogan

Ukoliko sami vodite svoj biznis, a ujedno ste i jedina osoba u njemu, nećete imati veliku potrebu da za svoj biznis smišljate slogan. Ali ako vam se pridruže novi uposlenici, morat ćete im objasniti vašu misiju i viziju. Dobro osmišljen slogan može biti od ogromnog uticaja.

Osmislite identitet vašeg biznisa

Identitet biznisa je važan da biste privukli nove radnike i zadržali postojeće, što je bitno za budući razvoj. Poduzetnici trebaju razmisliti o tome kakav tip radnog okruženja žele da stvore, bilo da se radi o strukturiranoj sredini sa strogim pravilima, opuštenoj sredini s malo pravila ili o nekoj varijanti između. Identitet biznisa često oslikava ličnost poduzetnika, tako da neki od njih tokom rane faze ovog procesa pitaju svoje uposlene kakvo radno okruženje bi oni voljeli.

Napravite priručnik za uposlene

Sprovođenje pravila može biti težak zadatak ako su se vaši uposleni već udobno smjestili na svoja radna mjesta. Umjesto toga, ta pravila morate postaviti od samog starta tako što ćete napraviti priručnik za uposlene. On treba da sadrži smjernice o načinu oblačenja na poslu, korištenju godišnjeg odmora i bolovanja i upute u vezi cyber sigurnosti.

Poboljšajte poslovni plan

Ako ste poslovni plan napravili na početku, trebate ga redovno revidirati da biste se mogli posvetiti promjenama, u slučaju da su se desile. Ovo će se pokazati kao veoma bitno u momentu kada se biznis krene razvijati, obzirom da će investitorima i klijentima zastario poslovni plan biti loš znak. Izrada solidnog poslovnog plana, u što kraćem roku, je od ključne važnosti za tek osnovane biznise. Ovo ne samo da će udovoljiti zahtjevima investitora i klijenta, već će i pomoći poduzetniku da učvrsti dugoročne ciljeve svog biznisa.

Mali biznisi često imaju planove da se razviju u određenom momentu. Ako se na vrijeme krenu spremati za budući razvoj, ti biznisi mogu ostvariti svoje ciljeve, a pritom ostati vjerni vrijednostima osnivača.

Sharing is caring!

Back to Top