Kako upravljati finansijama tokom ubrzanog poslovnog razvoja

Naučite upravljati svojim finansijama tokom ubrzanog poslovnog razvoja, izbjegnite finansijsku zbrku i napredujte!

Ako ste vlasnik malog biznisa, vjerovatno maštate o uspješnom biznisu za čije usluge će klijenti itekako biti zainteresirani. Problem sa tako ubrzanim razvojem je to što on nije uvijek toliko sjajan kako se čini. Vaš biznis će se suočiti s mnogo novih izazova prilikom odlučivanja o tome da li je razvoj prevelik zalogaj ili pak održiv model, kao i s do sada neviđeno velikom količinom posla.

Ovo su neki od jedinstvenih izazova s kojima ćete se možda suočiti prilikom ubrzanog razvoja biznisa:

• Donošenje odluka o zapošljavanju novih ljudi
• Procjenjivanje toga da li vam vaši trenutni sistemi i softveri pomažu tokom faze ubrzanog rasta
• Procjenjivanje količine radnog kapitala, da biste se uvjerili da ga ima dovoljno da pokrije investicije
• Suočavanje s nešto kompleksnijim vođenjem finansija i računovodstva
• Osiguravanje kontinuiteta svakodnevnih računovodstvenih obaveza kao što su naprimjer fakturisanje i troškovi

Srećom, ovi izazovi ne moraju stajati na putu vašeg poslovnog razvoja. Kao i kod mnogih drugih stvari, malo pripreme će vam donijeti dosta koristi!

Ukoliko se za razvoj i upravljanje finansijama pažljivo pripremite, razvoj vašeg biznisa će biti održiv, a ovaj članak vam nudi strategije upravo za to.

Poboljšajte upravljanje korisničkim računima da biste se zaštitili od rizika

Dok vam je biznis bio mal, svaki klijent je bio bitan. Vjerovatno vam je dosta energije odlazilo na brigu o biznisu, zakašnjelim fakturama i prilivu novca.

Dobra stvar u vezi brzorastućih biznisa je ta da oni imaju priliku da razmišljaju van okvira svakodnevnog preživljavanja, tako da se možete opustiti i sami birati za koga, i koju tačno vrstu posla, ćete raditi.

Naravno, postoje i izazovi koje morate imati na umu:

  • Veći broj klijenata
  • Neki klijenti vam neće plaćati na vrijeme
  • Veći klijenti i projekti podrazumijevaju duži periode naplate

Ali na ove izazove možete lako odgovoriti ako imate prave strategije koje neće uticati na protok novca. Ovo su neke od jednostavnih strategija:

  • Provjerite kreditnu sposobnost novih klijenata da biste se uvjerili da vam mogu platiti
  • Implementirajte sisteme koji će vam pomoći da se fokusirate na ono što radite najbolje. Takvi sistemi vam omogućavaju slanje faktura na vrijeme, pregledanje neriješenih faktura (kako biste bolje organizovali periode naplate) i automatiziranje podsjetnika za plaćanje
  • Pobrinite se za to da vaši klijenti razumiju uvjete plaćanja. Budite koncizni i izbjegavajte dvosmislenosti
  • Nagradite popustom one koji uplatu izvrše ranije, naprimjer popustom od 5 posto od iznosa fakture

Procijenite razvoj da biste utvrdili koliko radnog kapitala je potrebno

Mnogi biznisi imaju pogrešnu pretpostavku da će im profit rasti ako i prodaja raste. Ali ako vas privlačenje novih klijenata košta mnogo novca, profitna marža će vam biti nešto niža.

Svoje finansije trebate razumijevati i van okvira prihoda. Analizirajte prodaju, opće troškove, inventar, imovinu, dugovanja i operativne troškove da biste vidjeli u kakvom stanju se vaš biznis nalazi. Ono što također trebate uraditi je i napraviti planove za budućnost biznisa da biste utvrdili koliko radnog kapitala vam je potrebno.

Trošite radni kapital na svakodnevne izdatke, kao što su plate i investiranje u opremu i nova pomagala. To je novac ‘za crne dane’ kojeg dobijete tako što od sredstava koja trenutno posjedujete oduzmete iznos dugovanja.

Ako imate više sredstava nego dugovanja, znači da raspolažete pozitivnim radnim kapitalom. Ali ako ste u deficitu, možda ćete imati problem pri vraćanju dugova kreditorima.

Što su veći operativni troškovi i troškovi ljudskog kapitala infrastrukture, to će vam više radnog kapitala trebati da biste finansirali razvoj biznisa.

OPERATIVNI TROŠKOVI

Trebate analizirati operativne troškove i predvidjeti na koji način će se oni mijenjati kako se firma razvija. Potpuna kontrola nad troškovima vam daje bolji uvid u to kako oni utiču na marže i koliko će vam novca trebati da biste to održali.

MOGUĆI TROŠKOVI RASTA LJUDSKOG POTENCIJALA

Ono što još trebate uraditi je i planirati troškove zapošljavanja novih ljudi ili restrukturiranja cijelog tima uposlenika, kao i voditi računa o tome da ste zaposlili prave ljude.

Ishitreno zapošljavanje novih ljudi može imati dugoročne posljedice. U periodu kada se biznis razvija i kada hitno trebate novo osoblje, lako vam se može desiti da zaposlite neadekvatne osobe.

Osim toga, ako niste sigurni da će razvoj vašeg biznisa biti trajan, radije unajmite vanjskog saradnika nego uposlenika. Zapošljavanje novih ljudi vas može skupo doći i ima svoje izazove.

BUDITE SVJESNI MOGUĆIH INFRASTRUKTURNIH TROŠKOVA

Ubrzan razvoj je dosta zahtjevan što se tiče infrastrukture i sistema. Brzorastuće firme se često nađu u situaciji da im trebaju veći poslovni prostori, a preseljenje u njih može biti dobra odluka.

Međutim, provjerite održivost vašeg razvoja prije nego se preselite u nove prostorije. Ako on nije održiv, radije unajmite prostorije na kraći period.

Ono što također možete uraditi je i fokusirati se na kreiranje tima koji radi na daljinu, tj. tima kojem ne trebaju poslovne prostorije.

Uložite u računovodstveni proces i pojednostavite ga

Ako vodite mali biznis, možda se i možete osloniti na manuelni način obračunavanja. Ali kako se biznis razvija, briga o porezu i računovodstvu postaje teža i traje duže.

Ono što je pametno uraditi je uložiti u računovodstveni sistem već na samom početku, čak i prije nego se biznis krene razvijati.

Trebat će vam softver:

  • koji raste s vama
  • koji vam pomaže da brinete o nagomilanim neplaćenim računima, troškovima i prihodima
  • koji pravi izvještaje umjesto vas i kreira jednostavan pregled firminih finansija

Zaključak

Ubrzan razvoj je uzbudljiv i njemu ćete stremiti ukoliko ste vlasnik malog biznisa. Ali on sa sobom nosi i određene izazove.

Dakle, ovih nekoliko strategija će vam pomoći da brzo napredujete:

  • Procijenite svoj razvoj da biste utvrdili koliko radnog kapitala vam je potrebno
  • Uložite u napredne računovodstvene procese da biste olakšali upravljanje finansijama
  • Vodite računa o korisničkim računima da biste imali stalan uvid u priliv novca

Sharing is caring!

Back to Top