Kada će vaš biznis postati profitabilan?

Koliko vremena treba proći prije nego moj biznis postane profitabilan? Ovo pitanje novi poduzetnici sebi jako često postavljaju. Na kraju krajeva, mnogi od njih su dali otkaz na dobro plaćenom poslu kako bi pokrenuli vlastiti biznis, tako da je logično da žele da znaju kada će im se taj rizik isplatiti. Nažalost, odgovor na ovo pitanje nije baš jednostavan.

Kratki odgovor bi bio da profitablnost zavisi od vrste biznisa. Naprimjer, online biznisi imaju manje operativne troškove tako da će postati profitabilni brže od biznisa koji operiraju u svojim poslovnim prostorima. Dugački odgovor je malo komplikovaniji, ali biste ga trebali imati ukoliko planirate pokrenuti biznis.

Definiranje profitabilnosti

Prije nego što krenemo govoriti o profitabilnosti, moramo pojasniti šta to znači. Tehnički, kada prihod nadmašuje troškove – vi stvarate profit. U ovom kontekstu nam je bitan izraz ‘parizerska profitabilnost’, odnosno situacija kada poduzetnik zarađuje tek toliko za obezbjeđivanje male plate i pokrivanje troškova života, ali uprkos tome – stvara profit. Naravno, vaš cilj ne treba da bude ovo, nego dostizanje korporativne profitabilnosti, što znači da ćete imati obezbijeđen kapital i nakon što isplatite plate i pokrijete sve troškove. Ovaj članak se bavi tom vrstom profitabilnosti.

Kada i kako se doseže nivo korporativne profitabilnosti?

Postoji razlog zašto niti jedan investitor ne daje male biznis kredite dok na uvid ne dobije finansijske planove koji prikazuju profitabilnost određenog biznisa u budućem periodu. Stoga se najbolji odgovor na ovo pitanje nalazi u tim dokumentima. Evo kako ih možete iskoristiti da dobijete odgovor.

Počnite sa analizom granice rentabilnosti

Kada vaš biznis dosegne granicu rentabilnosti na mjesečnom nivou, možete ga prestati finansirati vlastitim novcem zato što se u ovom momentu počeo sam finansirati. Ovo je prvi korak na putu ka profitablinosti i prekretnica je u vašem biznisu iz razloga što će se nakon ovoga svaka zarađena para smatrati profitom. Na Internetu možete naći dosta kalkulatora koji će vam pomoći pri izračunavanju granice rentabilnosti, kao na Startups.co.uk/break-even-calculator.

Utvrđivanje buduće profitabilnost pomoću pro forma bilansa stanja

Nakon što ste utvrdili dostizanje granice rentabilnosti, vrijeme je da utvrdite profitabilnost. Pro forma bilansa stanja se sastoji iz četiri dijela:

  • Plan prodaje – morat ćete se osloniti na svoje stručno znanje i sami procijeniti koliko će profita ostvariti vaše poslovanje u narednih jednu do tri godine. Koristan priručnik na engleskom jeziku za ovaj korak možete naći na blogu Salesforce.
  • Trošak prodane robe i vrijednost usluga – ukoliko pravite proizvod i prodajte ga, trebate napraviti izvještaj o vijednosti prodane robe. Ukoliko nudite određene usluge, jednostavno odredite cijenu tih usluga i vodite se njom.
  • Ostali troškovi – sada trebate odrediti visinu ostalih troškova, kao što su naprimjer stanarina, telefon, Internet, troškovi računovodstva, održavanje websitea, marketing i promocija, premije osiguranja, komunalni troškovi, plate i otplate dugovanja. Saberite to sve i dobit ćete fiksni iznos vaših mjesečnih troškova.
  • Procjena bruto dobiti – sada kada imate sve informacije, možete znati kada će tačno vaš biznis postati profitabilan. Vodite se planom prodaje da biste odredili koliko ćete prodaje ostvariti u određenom vremenskom periodu. Nakon toga izračunajte rashode kako biste procijenili bruto dobit. Pripremanjem mjesečnih izvještaja i izračunavanjem rezultata, moći ćete vidjeti kada će tačno vaš biznis postati profitabilan.

Sharing is caring!

Back to Top