7 praktičnih savjeta za uspješan rad od kuće

Naše radne navike se mijenjaju veoma brzo pod utjecajem stalnih inovacija u našem modernom radnom okruženju. Dosta toga je ustvari povezano sa brzim razvojem tehnologije. Međutim, značajan broj promjena dolazi kao rezultat različitih poboljšanja i unaprjeđenja koje poslovni ljudi prave kada je u pitanju način upravljanja poslovanjem i kompanijom općenito.

Nedavna istraživanja su pokazala da većina radnika smatra da je osmosatni radni dan ustvari jedan zastario i prevaziđen način organizacije rada. Istini za volju, zaista je začuđujuće da većina kompanija i dalje insistira na radnom vremenu od 9 do 17, iako danas sav posao koji imamo obavljamo koristeći najnovije tehnologije, pa nam je takvo vremensko ograničenje potpuno apsurdno. Očigledno je da je potrebno napraviti određene promjene kada je u pitanju organizacija rada, pa se iz tog razloga dosta radnika širom svijeta danas okreće alternativnim načinima organizacije.

Pored toga, vlasnici biznisa sve više shvataju da je zaista krajnje vrijeme da se mijenjaju radne navike. Kao rezultat toga, sve više kompanija nudi svojim uposlenicima fleksibilno radno vrijeme, čak i u izvanmrežnom okruženju. Sa pojavom online rješenja za upravljanje zadacima i projektima, sve je više prostora i za rad od kuće.

Na prvi pogled, ovaj pristup se čini odličnim, međutim, treba imati na umu da on zahtijeva set posebnih vještina i navika, neophodnih za ostvarivanje zadovoljavajućih poslovnih rezultata.

Dotjerajte se i obucite poslovnu odjeću

Kada počnete raditi od kuće, sve će vam izgledati odlično. Taj će osjećaj biti još intenzivniji ukoliko ste prethodno imali dugo radno vrijeme i radili u zahtjevnoj kompaniji. Za vrijeme rada od kuće, moći ćete podešavati svoje radno vrijeme prema vlastitim preferencijama. Pored toga, uvidjet ćete sve prednosti činjenice da se ne morate formalno oblačiti i sređivati za posao. Međutim, tu biste trebali stati. Prema istraživanjima Dr. Karen Pine, modnog psihologa, oblačenje neformalne odjeće na posao može imati negativan utjecaj na produktivnost. Kada nosite neformalnu odjeću, vaš mozak dobija utisak da ne radite, već da je to vaše slobodno vrijeme, pa samim time vaša koncentracija i efikasnost opadaju, te vam obavljanje radnih zadataka uzima mnogo više vremena nego što bi trebalo.

Zbog toga, ljudi koji rade od kuće bi trebali izbjegavati nošenje pidžame i neformalne odjeće za vrijeme rada. Trebalo bi kupiti nekoliko formalnih odjevnih kombinacija i nositi ih za vrijeme rada od kuće, jer će to pozitivno utjecati na produktivnost i efikasnost.

Učinite vaš kućni ured profesionalnim

Ako odijevanje može utjecati na osjećaj formalnosti, onda profesionalan izgled vašeg kućnog ureda vam može pomoći da ostanete fokusirani. Ključna stvar koju trebate izbjegavati jeste da doslovno budete kućni digitalni nomad. Čak i ako radite na laptopu, nije dobro stalno mijenjati radno mjesto unutar kuće, iz razloga što to može negativno utjecati na vašu predanost radu, te može narušiti vašu koncentraciju. Ukoliko živite sa partnerom ili porodicom, još je veća potreba za tačno određenim kutkom namijenjenim za rad.

Što se tiče profesionalnosti vašeg kutka za rad, ono što će definitivno doprinijeti jeste velik radni sto i ergonomska uredska stolica. To dvoje su ustvari stubovi vašeg kućnog ureda (zajedno s vama), stoga nemojte štedite na njima. Ipak, ukoliko je vaš budžet ograničen, sasvim pristojna opcija jeste kupovina polovnog namještaja koji će učiniti vaš ured potpuno profesionalnim. Pored toga, osjećajte se slobodnim da dekorirate vaš kućni ured isto onako kako biste dekorirali vaš ured u kompaniji. Na primjer, možete u ured donijeti stručne knjige ključne za vaš posao. Također, aparat za vodu i aparat za kafu bi bile korisne stvarčice u vašem kućnom uredu.

Bavite se sportom i izlazite s prijateljima

S obzirom da vam je vaša profesija dala dovoljno slobode da radite od kuće, nemojte provoditi sve svoje vrijeme baš u kući. Ključna prednost rada od kuće jeste mogućnost da organizirate vlastito vrijeme i život onako kako vam najbolje odgovara.

Ako izgubite kontakt sa svojim prijateljima i budete izolirani, to će negativno utjecati na vaš rad. Ustvari, provođenje vremena nasamo u vašem kućnom uredu može biti izuzetno deprimirajuće, te baš ta društvena izolacija može izazvati osjećaj usamljenosti i napuštenosti. Freelanceri koji ne žive sami mogu taj problem vrlo jednostavno riješiti na način da vrijeme izolacije nadoknade vremenom koje će provesti družeći se sa članovima porodice ili cimerima. Svakako da je poželjno imati i druge društvene kontakte osim ovih. Dakle, ukoliko primijetite da vam nedostaje druženje s prijateljima i da ste depresivni, odmah poduzmite nešto po tom pitanju. Odlična stvar koju možete uraditi jeste da organizirate različite društvene i sportske aktivnosti svake sedmice. O važnostima bavljenja sportom je sasvim suvišno govoriti. Sport ima nevjerovatan efekat na vaše tijelo, npr. pomoći će vam da bolje spavate, što je ključno za vašu produktivnost. Ukoliko ostajete budni do dugo u noć iz razloga što morate raditi s klijentima iz različitih krajeva svijeta, onda je dobar san od neizmjernog značaja. Trčanje i vožnja bicikla može doprinijeti kvalitetnijem i uravnoteženijem životu. Fizička aktivnost uopće pomaže vam da se osjećate bolje i ispunjenije.

Kada je u pitanju uspostavljanje kontakata s ljudima izvan vašeg doma, onda je odlazak na edukacije i kurseve na kojima možete steći različite poslovne vještina odlična ideja. Naučit ćete nešto novo, a imat ćete i vremena za sebe – prava dobitna kombinacija!

Pratite svoj dnevni raspored

Radna disciplina ne može postojati bez jasno definiranog dnevnog rasporeda. Dobar raspored aktivnosti je vaše sveto slovo! Najbolja navika koju možete steći jeste da svaki dan pravite tačan raspored aktivnosti za naredni dan. Ovakav pristup ima dva ogromna benefita. S jedne strane, sve zadatke koje ne uspijete završiti za jedan dan, možete jednostavno prebaciti na idući dan. S druge strane, možete napraviti detaljan plan za svaku pojedinačnu poslovnu aktivnost i zadatak koji trebate obaviti narednog dana. Na taj način, postat ćete pravi majstor za vrijeme koji iskorištava svaki novi dan na najbolji i najefikasniji način. Pored toga, ljudi koji rade od kuće mogu ovakav pristup iskoristiti za kreiranje okvirnih sedmičnih planova, što može biti generalno od velike koristi na poslovnom planu. Na svu sreću, u vremenu u kojem živimo, sve što vam treba da biste napravili jedan savršen dnevni raspored jeste mobilni telefon i dobra mobilna aplikacija u kojoj ćete razraditi plan do detalja.

Riješite se nereda

Na velikim ekranima često imamo priliku vidjeti romanticizirano predstavljanje ureda kao neurednog prostora, punog različitih stvari, te je to razlog zašto mnogi od nas misle da je neuredan ured taj koji podstiče kreativnost. Međutim, to je tačno samo za nekoliko umjetničkih profesija. Upravo suprotno tome, moderni ljudi koji rade od kuće bi se u potpunosti trebali riješiti nereda u njihovom radnom prostoru. Ukoliko ste izloženi različiti poticajima iz vašeg radnog okruženja, to može narušiti vašu koncentraciju i biti smetnja vašim nastojanjima da se fokusirate na rad. S druge strane, ukoliko uklonite sve distraktore iz vašeg okruženja, moći ćete se lakše fokusirati, posvetiti svu pažnju poslu i stvorii sve preduvjete za uspješan rad. Nered se nikako ne uklapa u ovu formulu. Povedite računa da ne ostavljate čak ni svakojake papire po svom uredu, a kamoli druge kućne stvarčice koje vam uopće ne trebaju za rad. Ako je moguće, umanjite i printanje koliko god vam okolnosti dopuštaju.

Koristite moderne tehnologije i alate

Kada počnete raditi od kuće kao freelancer, izgubit ćete određene benefite koje ste imali kada ste bili dio nekog većeg sistema unutar kompanije. Biti samozaposleni freelancer donosi jako puno dodatnih obaveza. Jedna od najzahtjevnijih stvari s kojima ćete se susresti jeste vođenje brige o finansijama. Prije svega, morate odrediti razumne cijene vaših usluga, a zatim i naći način da se osigurate po pitanju plaćanja, tj. da budete plaćeni za posao koji ste obavili i u roku kojeg ste prethodno dogovorili. Zbog toga, najbolja stvar koju možete uraditi za sebe jeste da počnete koristiti pouzdan sistem za fakturisanje, kao što je Faktura.ba, te da pronađete odgovarajući sistem plaćanja. Protok novca neće nikada biti upitan ukoliko koristite ove sisteme i ukoliko ste u mogućnosti u kratkom roku kreirati fakturu i dostaviti je klijentu koji je onda plaća putem sistema za plaćanje kojeg ste odabrali.

Ako ste uspješan freelancer, novi projekti će vam stalno dolaziti. Iz toga razloga je veoma bitno da odaberete i počnete koristiti moderne alate za projekt menadžment. Ne samo da će ti alati poboljšati organizaciju vašeg posla, nego ćete i vi i vaši saradnici moći stalno komunicirati, te imati kontinuiran feedback. Dugoročno gledajući, to će vam pomoći da poboljšate efikasnost, te da dobijete još više vremena i prostora za preuzimanje novih projekata.

Na kraju, s obzirom na činjenicu da freelanceri obično rade sa ograničenim budžetima, od neizmjerne je važnosti da štedite novac kad god to možete. Ono što će vam zasigurno uštediti novac jeste odluka da počnete koristiti online softverska rješenja umjesto kojekakvih aplikacija za koje morate kupovati licence i sl. Sve što trebate uraditi jeste pronaći nekoliko pouzdanih kompanija koje imaju ovakva online rješenja, te im objasniti koje su vaše potrebe i zahtjevi. Oni će vam poslati nekoliko ponuda, a vi ćete izabrati onu koja vam najbolje odgovara. Kada budete sklapali ugovor, pobrinite se da vam ugovor daje slobodu da u bilo kojem trenutku povećate ili smanjite broj usluga ili alata koje koristite. Na taj način, izbjeći ćete plaćanje alata koje rijetko koristite i koji vam nisu potrebni.

Sharing is caring!

Back to Top