Pet načina da pridobijete odane klijente
Godinama ste radili na usavršavanju svog biznisa: proveli ste dane kreirajući website i mjesece smišljajući savršene proizvode, ali i sedmice razmišljajući u koju boju da okrečite ured. Ali koliko će ljudi koje ste vidjeli na otvorenju vašeg biznisa postati i vaši stalni klijenti? U ovom tekstu pročitajte savjete kako pridobiti i zadržati stalne klijente koji će održavati vaš biznis živim.
Personalizirajte profil biznisa na društvenim mrežama
Budimo iskreni: niko ne voli reklame. Klijenti žele da znaju da komuniciraju s osobom, a ne korporacijom. Profil svog biznisa na društvenim mrežama, kao naprimjer na Facebooku ili Instagramu, biste trebali urediti tako da sadrži promidžbene i inspirativne sadržaje koji će zainteresirati klijente i time održavati visok broj pratilaca na tim društvenim mrežama. Dosta velikih kompanija objavljuju tekstove o svojim uposlenicima – zašto i vi ne biste to uradili? Također možete postaviti sliku svog psa, nadahnjujući citat ili šta se sinoć večerali.
Kada govorimo o društvenim mrežama, važno je da ne zapostavljate svoje pratitelje. Ako je neko našao vremena da prokomentariše vašu objavu, zašto da se ne zahvalite na komentaru? Klijenti će tako vidjeti da vam je stalo do njih, a ne samo do njihovog novca. A kada vide da vam je stalo, lakše će se odlučiti se za vašu uslugu ili proizvod. Korisnička podrška se ne zove bez razloga tako.
Poboljšajte korisničku podršku
Korisnička podrška je često jedini način da klijenti komuniciraju direktno s firmom – a taj telefonski poziv, mail ili poruka vam može unaprijediti ili uništiti biznis. Prvi korak u stvaranju jake korisničke podrške je da biznis učinite što dostupnijim. Nemojte da vam email adresa koju provjeravate jednom sedmično bude jedini vid korisničke podrške – budite dostupni na telefon, putem maila ili preko društvenih mreža koje ćete svakodnevno provjeravati. Također bi bilo odlično kada biste bili fleksibilni što se tiče dostupnosti klijentima: budite im dostupni naprimjer od 8 ujutro do 8 navečer. Kada se potrudite da im pomognete, klijenti će rado poslovati s vama i bit će vam vjerni.
Sponzorišite manifestacije ili ih organizujte
Da biste izgradili intimniju vezu s klijentima, trebali biste ih upoznati tako što ćete ići na različite događaje gdje ih možete sresti ili pak sami organizovati neku manifestaciju. Ako se odlučite da sponzorišete neki događaj, to ne samo da je dobra reklama za vaš biznis, nego time i šaljete poruku da vam je stalo do vaše zajednice, bilo da se radi o nekoj kampanji ili dobrotvornoj manifestaciji. Klijenti će prije podržati biznis s kojim osjećaju povezanost.
Fokusirajte se na klijente, ne na prodaju
Naravno, ogromna porast prodaje i sklopljenih poslova je dobar način da privučete klijente, ali da li kvantitet treba da bude ispred kvaliteta? Ako neko naprimjer dođe u vašu radnju samo zato što su majice koje vi prodajte najjeftinije, onda ta osoba neće biti vaša stalna mušterija zato što će prve prilike otići u neku drugu radnju koja nudi još jeftinije majice. Da ne biste imali ovaj problem, vašim klijentima ponudite popust od 20 posto na sljedeću kupovinu umjesto na prvu. Nagrađivanje trenutnih klijenata umjesto nuđenja popusta novim klijentima znači da vam je lojalnost na prvom mjestu i da niste očajni da privučete nove klijente po svaku cijenu.
Stalno komunicirajte s klijentima
Kada privučete klijenta, potrebno je da s njim komunicirate da biste držali njegovu pažnju. Naravno, ne trebate ga pratiti na Facebooku nonstop, već je dovoljno da ga svakih nekoliko sedmica, putem maila, podsjetite na vašu saradnju ili na ono što nudite. Da li ste se ikada osjećali krivim kada vam je neko s kim ste poslovali poslao mail tipa „Nedostajete nam!“ ili ste se za neki biznis opet zainteresirali kada ste vidjeli da nude neke nove stvari? Slanje nenametljivih mailova je odličan način da klijente podsjetite na vaše postojanje i na to da ste im još uvijek na raspolaganju, a da pritom niste naporni. Putem ovih mailova možete slati i kodove za popust, što će se vašim klijentima vjerovatno svidjeti zato što svi volimo popuste.
Iako vam se možda čini da je bazu odanih klijenata teško stvoriti, jednom kada je imate, vođenje biznisa će vam postati dosta lakše: zahvaljujući odanim klijentima, manje vremena i novca ćete trošiti na reklamiranje i nećete morati brinuti o prodaji. Još jedna olakšica koju baza odanih klijenata nosi sa sobom je i kreiranje faktura: kada u sistem za fakurisanje unesete podatke novog klijenta, softver spašava te podatke, tako da vi ubuduće tom klijentu šaljete fakturu samo jednim klikom, ukoliko se on ponovo odluči na vašu uslugu ili proizvod. Odani klijenti i brzo fakturisanje? Zar vam još išta treba?